zkma
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

برج خنک کننده چیست، دستگاهی است که در کارخانجات، آپارتمان ها و ساختمان های بزرگ جهت دفع حرارت استفاده می شود و با برقراری تماس آب و هوا باعث خنک شدن آب گرم می شود.

میزان هدر رفتن آب گرم شده در برج خنک کننده بسیار کم است و اثرات زیست محیطی تا حد زیادی کاهش می یابد، به همین دلیل برج خنک کننده کم هزینه ترین سیستمی است که به صورت آبی کار می کند.


عوامل موثر در طراحی برج های خنک کننده

1- شدت جریان آب
2- اختلاف بین درجه حرارت آب سرد و درجه حرارت مرطوب هوا
3- دمای مرطوب محیط زیرا خنک کردن آب زیر این دما غیر ممکن است
4- میزان افت درجه حرارت و اختلاف دمای ورودی و خروجی برج
5- شدت جریان هوا


اجزای اصلی برج خنک کننده

1- لوله ها و پکینگ ها: در انتقال حرارت دخالت داشته و باعث می شود که مقدار آب با، باد خارج شود و از برج و دیگر قسمت های آن نگهداری شود.
2 -فن برج خنک کننده: این فن برای کشش مکانیکی باد بزن ها نصب می شوند تا، جریان هوای لازم را جهت عبور از آکنه ها تولید نماید.
3- حذف کننده ها: این وسیله از خارج شدن قطرات آب به وسیله کشش هوا از برج جلوگیری می نماید و تیغه ها به صورتی نصب می شوند که با سطح آن زاویه ای در حدود 45 درجه بسازد.
4- حوضچه برج خنک کننده: در پایین برج قرار دارد که آب خنک کننده در آن جمع می شود و به این حوضچه جریانی به نام آب جبرانی یا آب ترکیبی وارد می شود و برای استفاده در دستگاه های تبادل حرارت از آن خارج می گردد. این حوضچه ها به صورتی طراحی می شوند که برج بدون اضافه کردن آب ترکیبی می تواند چندین ساعت کار کند.
5- پکینگ ها: قطعاتی هستند که در داخل برج خنک کننده قرار می گیرند و، وظیفه آنها افزایش سطح تماس میان گاز و آب و بالا بردن بازدهی کار برج خنک کننده است.


نتیجه گیری : 


در طراحی برج خنک کننده عواملی از جمله دمای خشک، ارتفاع محل نصب، کیفیت آب، میزان گردش می تواند تاثیر گذار باشد و طراحی برج خنک کننده به صورت حرفه ای به وسیله نمودار تعیین ظرفیت انجام می پذیرد.

برای ادامه مطالب کلیک کنید . 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۷:۱۳ ] [ zkma ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب